Roo

Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Åsa - 3 juli 2008 21:21

... då kommer lille Chip hem! Det ska bli roligt och mysigt att få hem en valp igen, hoppas våra övriga fyrfota tycker det också... Det verkade ju så i söndags så det går nog bra.


Vore inte helt fel med semester nu, fasen vad trött jag är på kunder just nu, i måndags hade vi en som var kvar till 18:20 och i tisdags (när jag skule på speedway) så var det kunder kvar till 18:10! Är det så förbaskat svår att ta sig till affären för att hinna handla innan stängningsdags? Tycker det är förbaskat nonchalant mot oss som arbetar, vi har faktiskt också ett liv utanför jobbet! Inte skyndar dom sig eller ursäktar sig dom heller, åh, vad jag ängtar efter semester nu... Tre veckor kvar bara, tur det är trevliga kunder mellan varven också och roliga arbetskamrater!


I måndags cyklade jag en sväng med Algot, Alva och Jackaroo, vilket gick bra. Roo satt i "springern" (en variant på springer) och Algot och Alva hade jag i koppel, delbart i deras ände. Lite trassel blev det när de små inte kunde bestämma sig om de skulle vara innanför eller utanför Roo... Men i det stora hela så gick det bra, lite trötta blev de allt, får försöka hålla i det här nu och cykla lite oftare, så deras och min kondis blir bättre.


Har alltid tyckt att våra jyckar varit vältränade, men det är något helt annat att springa i jämn fart under en längre tid. Jämn och jämn det blev en kortare rusch också när tanken var att de skulle få en paus och rasta lite. Det blev harjakt istället... Dom vände dock ganska snabbt tillbaka till en förvånad men glad matte!

I tisdags och idag har Roo och Algot simmat på lunchen, Roo var i riktigt mycket idag, nyttigt det med och skönt för dom i värmen.

Idag fick Roo träna fritt följ och inkallning med ställande innan badet, gick riktigt bra! Har kört med tramp på en target (grön liten handduk) ett tag och nu börjat gjort det inkallningslikt, fick till det kanon ett par gånger! Bara att jobba vidare.


Igår när jag var ledig så åkte jag och hundarna hem till Susanne för att träna agility, skönt att träna på lite nya hinder med Roo. Varmt var det och jag kände mig inte på topp (ev. en förkylning på G, många sjuka runt omkring nu), men det gick rätt bra med dom allihop. Roo hade svårt med däcket, men lyckades tilslut, annars tränade vi mycket på slalom med tunnel bakom och den nya gungan. Han var duktig, men behöver få mer uthållighet i sitt arbete.

Algot körde jag en del fart med och så förstås lite k.f., med skål eler lite plastlock med skinka på. Vilket går bra, men jag vet inte om det ger så mycket egentligen. Shit vad irriterande det är att ha sabbat honom så här, framför allt när jag ser hur "lätt" det varit att träna om Alva, visst hon är inte helt hundra än, men faktiskt himla duktig.

Någon där ute som provat att träna om till running contacts??? Funderar på om det kan ge mer fart och glädje för Algot, men det skulle betyd att vi får börja om igen och då är frågan jag ställer mig. Hur förvirrad blir stackarn?

Jaja, får väl fundera på det fram till hösten/vintern...

Alva var duktig som sagt, även om hon verkade ha lämnat vissa hjärnceller på semester redan...


Igår kväll hjälpte vi brorsan och Elin att köra in hö, så nu har vi betalt av all sten vi "snott" från brorsan. Första har vi slitit en massa med sten och bärlager och sen slitit med hö, snacka om att vår trädgård gett oss muskler... *haha*


Nu är det mindre än tjugofyra timmar kvar tills vi blir sju i familjen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards