Roo

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!!

Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade jag ur efter att han haft en jädra fart över balansen, så jag tvekade på A-hindret och då kom hoppet som ett brev på posten, så en plats runt 25 istället för 6:e plats... Suck vad svårt det är att lita på sin hund ibland!


Alva och matte hade problem, disk och hoppade k.f gjorde att jag tog om A:t och sprang ut och berömde massor när hon gjorde rätt, får se hur det är med minnet till söndagen. Hon har varit tokladdad och i hoppklassen gick hon ur slalom så det blev en plats i mitten av fältet alltså runt 50.


Jackaroo var duktig i agilityklassen, han snubblade förbi port tre i slalom så det blev inte bättre än en 39:e plats, men jag är nöjd med hur vi genomförde loppet. Vi jobbade ihop och han var inte så osäker på k.f.hindren som tidigare på tävling och då ska man veta att balansen skramlade ordentligt.

Hopploppet blev kortvarigt, han kastade sig åt höger förbi första hindret och tog tvåan... När han sen stack ur slalom för att söka upp däcket och en tunnel så klev vi av banan. Han var oerhört trött då, vilket märktes när han hade stora problem med att bara stå när Sofia (Boggas) skulle fota honom.

Har funderat en del på varför han stack vid sidan av första hindret och det jag kan tänka mig är att han tyckte att han var för nära för att kunna hoppa, eller så var det bara ett överslag i hjärnkontoret, men jag hade satt honom rätt nära för att han inte skulle vinkla av.


Nu ska jag SOVA!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards