Roo

Alla inlägg den 18 april 2007

Av Åsa - 18 april 2007 21:44

  Ja nu beror det ju på vad man menar med ledig dag, jag har i alla fall inte varit på jobbet idag, däremot har vi spårat, tränat agility, badat, inhandlat slalom, hälsat på föräldrarna, städat och bäddat rent i grushögen, förlåt sängen.

Jaha jag tar det från början, blev väckt av Roo vid sju-tiden så det blev ut och rasta dom lite och sen upp i sängen igen, jag vägrade bestämt att gå upp klockan sju när jag var ledig. Vid niotiden gav jag upp, efter morgonrundan och frukost tog jag med mig Algot och Roo och åkte iväg för att lägga spår.


Jackaroo fick två spår ett längre som började i skogen och slutade på ett gräsgärde och ett kort enbart på gärdet.

Det första spåret gick riktigt bra, han är dock så oerhört het i början av spåret så han springer runt som en dåre och fuskar lite här och var. Nosen verkar dock vara påkopplad då han snabbt upptäcker om han missat en vinkel. Mot slutet när han kom ut på gräset spårade han riktigt snyggt med låg nos.

När jag la det andra var jag lite korkad, kom på försent att jag korsade min egen väg (där jag gått för att komma till första spåret) så där tappade han det, men när jag visade på honom igen tog han det klockrent! Duktig liten kille.


Algot fick bara ett kort spår med en härlig godisskål med skinkost i till slut, det var uppskattat, han försökte dock fuska genom att vinda in den. Jag hade lagt det i motvind, vilket självklart inte var så smart, men jag tänkte helt enkelt inte på det, han får ju mest göra det här på skoj, dessutom är det ju bra att göra misstagen på honom och inte på Jackaroo...


Vi hämtade sedan upp Amy och Alva och åkte in till Granngården för att köpa elstolpar, så vi kan få ett slalom hemma. Dom verkar sitta stadigt i backen så det ska nog duga ett tag, åtminstonde tills det blir riktigt tryck i Roo. Nu kan vi träna små korta stunder ofta, vilket kommer bli super när det gäller slalom. Det blev lite tuggben och lite nya lurviga leksaker också. Alva och Algot ska ha "lurverna" som motivation i agilityn.

På hemvägen stannade vi till hos mamma och pappa och sa hej och sedan blev det ett dopp för hundarna i Säbylundssjön.  Det var mycket uppskattat!


Efter att ha dammsugit huset och skakat ur en massa grus ur sängen så åkte vi till klubben och tränade agility.

Algot var suveränt duktig i kväll, vi fick till starten från lördagens agilityklass riktigt bra och även många andra passager gick bra.

A-hindret var framtaget och sänkt och den nyinköpta lurven låg på plats och det såg verkligen fint ut. Bara att jobba vidare på det där så löser det sig säkert så småningom.

Jackaroo, ja vad ska man säga, mer vild än tam, ingen kontakt what so ever! Han var antagligen trött i huvudet efter en intensiv dag. Efter några misslyckade försök på tunnel, hopp, hopp, lite diagonalt så tog jag bar hindrena och till slut hoppade han båda. Efter att ha fått vilat lite i bilen så fick han ta slalomen, det var tolvpinnars ute och jag hade väl tänkt köra åtta, men han gick hela vägen både höger och vänster!!! Vilken kille man har, synd bara att jag skulle ta det en gång till...

Tog isär det när det inte funkade och körde åtta felfritt sen från båda sidor.

Blir bra att kunna träna det hemma då kan man köra en gång åt båda håll och sen lägga ner. Så nu LOVAR jag att inte repetera om det går bra första gången, inte förrän han känns helt säker.


Sådär ja, nu är vi trötta och ska gå och sova så vi orkar jobba i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards