Roo

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Skott

Av Åsa - 3 augusti 2007 14:24

I går tog jag mig äntligen i kragen och åkte och tränade lydna på klubben.

Förstår inte att det inte blir oftare, det är ju kul, bra gick det också.

Det märks att Jackaroo börjar vli stora killen nu, är mer samlad och koncentrerad än tidigare, även om det är låååååååååååångt kvar tills vi kan ta ett helt program.


Linförigheten går han rätt OK i nu, kör med max 10-15 steg och en sväng, oftast bara två-tre steg.

Hoppet för klass ett är jag mycket nöjd med, han sitter fint när jag lämnar honom och kommer in i postion på fotkommando. Apellhoppet gör han också helt OK, hoppar ut, vänder upp, men går in lite nära hindret innan han sätter sig, men vi nöter på. Fick till det riktigt bra sista gången.


Tränade lite framförgående också innan han fick vila och han går ut fint på "före" så nu ska vi börja jobba på att få till stannandet, har en del ideer på hur jag ska få honom att stå rakt, framtiden får väl utvisa om det funkar...

Jag låtsas fortfarande att lägga ut leksak innan jag börjar momentet, han går ut även utan den detaljen, men vinglar endel då, så vi jobbar på så här ett tag till.


Sen blev det en stunds vila för lillen när Algot fick komma ut och köra agility. A-hindrets kontaktfält så riktigt bra ut, ska bara lita på honom på tävling också...

Sen jobbade jag med lite "mellan"-passager och jag fick honom väldigt tight och bra när jag använder mig av Agg istället för Algot. Tror att jag omedvetet använt det när jag vill ha snabb reaktion från hans sida, det går liksom fortare och man kan få mer attityd i det än när man ropar Algot. Så nu ska jag tänk mig för och bara använda det när jag vill ha tighta svängar runt hinderstöd eller ur en tunnel. Ska han framåt eller ta hinder som vanligt staket så är det fram eller Algot som gäller.

Det känns väl som att min placering fortfarande är klart viktigast, men kan man få till ett muntligt kommando som fungerar så har manju en backup om man hamnar helfel, vilket kan hända.................


När det drog ihop sig för skott fick Roo komma ut igen, han fick köra lite linförighet under skotten, på första kollade han av lite, men resten brydde han sig inte speciellt. Visst han slängde iväg en blick ibland, men inte mer.

Så det ska förhoppningsvis inte vara några problem till MH:t.


 
 
Caroline

Caroline

5 augusti 2007 20:24

Duktig Roo :)

http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards