Roo

Alla inlägg den 21 september 2007

Av Åsa - 21 september 2007 15:45

Ja så känns det efter spåret igår och idag.

Igår blev det ett kort spår på lunchen, knappt 200 meter med tre pinnar och leksak. det fick ligga ca 1.5 timme, jag la det på fikarasten och gick det på lunchen. Jackaroo gick verkligen bra, lugn och koncentrerat och plockade två av pinnarna, den sista gick han över.


I dag blev det ett tävlingslikt spår på en torr stubbåker. Det blåste en del när jag la spåret och än mer när jag skulle gå det 1.5 timme senare.

Jackaroo gick iväg fint i linan (första gången på länge med lina), men starxt innan första pinnen tog han en harskit. Grrrrrrrrr och sen fick han syn på en sork... Jag sa NEJ, spår och han tog upp det igen.

Första pinnen tog han fint och gick sen vidare, hittade vinkeln bra, fick backa tillbaka något.

Andra pinnen inte bara tog han utan kom ingalopperande med till mig!!!

Överlycklig matte!

Andra vinkeln blev det lite problem med, han gick rakt fram ca tio meter när han sen kom tillbaka så stog han bara och vädrade åt det hållet. Vet inte vad han hade i näsan, men rådjur är väl ingen otrolig tanke. Tillsist så hittade han spåret i alla fall och slutpinnen också fast han gått nåon meter vid sidan av (sidvind).


Föutom det lilla krånglet vid vinkeln så känns det kanon, han spårar mycket bättre nu, frågan är ju bara om han slarvar igen när liggtiden blir kortare.

Synd att man inte får bestämma hur länge spåren ska ligga i apellen...

Apporterna tar han också fint, så det blir nog debut i höst, vi får se.


Nu ska vi på sexårskalas.

Ovido - Quiz & Flashcards