Roo

Alla inlägg den 23 september 2007

Av Åsa - 23 september 2007 22:18

Eftersom min snälla sambo fixat min bil idag och vi kört undan ris som legat på tomten, valde jag bort månadstävlingen.

Jag hade dock planer på att åka och träna lydnad med Roo på kvällen och när jag kom till klubben höll dom på med den lätta agilityklassen så vi passade på att springa den.

Hann se en hund och värme upp Algot lite, sen körde vi. Fokus låg på att se hur hans k.f blivit av träningen sista tiden.

Därför var jag inte fullt fokuserad på banan och jag hade inte ens banvandrat. Algot följde mig lite väl fint och sprang förbi hinder 5, men wow vilka k.f.

Han väntade inte på släppkomando, men stannade till någon tiondel i a f.

Att han sticker förtidigt får vi jobba vidare med, jag är bara så glad att han springer ner och stannar. Vid A-hindret låg det en tunnel rakt fram som nästa hinder och vid balansen gjorde jag ett f.b när han var på väg ner, återigen med tunnel som nästa hinder.

Gungan tog han fint fast jag gjorde ett byte långt åt sidan.

Det känns verkligen som det här kan bli riktigt bra framåt våren när vi kommer tävla igen. Fick onekligen ett push att fortsätta träna som jag gör.


Kunde inte låta bli att köra lite agility med Roo också. Han fick ta A-hindret för fösta gången. Fram och la sig på A-komandot, sen upp, över och ner 2+2 på "klättra". Helnöjd med det utförandet inte bara en gång utan fyra!

Slalom en gång med höger och en med vänster blev det också + lite träning av byten över ett hinder. Han var riktigt skärpt idag.


Sen var det ju lydnad vi skulle träna, så det blev framförgående som börjar se oerhört bra ut. Har lagt på halten nu och det ser OK ut.

Hoppet går fint bara jag litar på Roo och inte håller på och löjlar mig med att säga framåt när han landar... Han söker sig ut bara jag är tyst och inte stör. Känner man igen det där från agilityn eller...

Lite linförighet blev det såklart också och även om det går bättre så ska jag ta upp det med Prickis på onsdag, så hoppas jag att det blir lika mycket bättre som ffg och hoppet.


Nu ska jag väl sova så jag orkar jobba tio timmar i morgon.


Ovido - Quiz & Flashcards