Roo

Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Skrattretande

Av Åsa - 5 september 2007 19:58

Visst är det skrattretande när folk ska ge sken av att vara så himla sjysta mot allt och alla. Och vad är det man får läsa  sen, jo rena personförföljelser med mer eller mindre citat från andra sidor som det sen spys galla över. När det sen tas rykten (någat man enligt egen utsago inte ens sett) och förstorar upp det något helt enormt och skriker ut i hela cyberrymden att vissa inte borde få hålla på med agility eller ens ha hund bara för att man tillrättavisat en ung hund som kaxat lite väl mycket med en äldre hund, så börjar jag i alla fall undra om jag ska skratta eller gråta när jag läser det hela.


I fall någon undrar, befann jag mig ca fem meter från händelsen och tyckte inte att det var något speciellt som hände. En ung hund som varit lite väl kaxig som fick veta att så beter man sig inte, genom att bli nedlagd (INTE slängd i backen) och fått lite "läst" för sig.

Jag kan med gott samvete säga att om Roo kaxar över gränsen, (det vill säga svarar när en äldre hund säger åt honom på skarpen, min defination) då kommer han också att bli nedlagd på rygg och få en och annan story läst för sig tills han slappnar av. OBS det handlar inte om att på något sätt slå hunden, självklart inte!


Jaja nog om detta, nu har jag skrivit av mig den värsta  irritationen...


Igår var det agilityträning och jag måste säga att Roo var en liten stjärna! Han klarade flera hinder på raken både före och efter tunnlar, och farten var det då rakt inte något fel på.

Slalom gick som vanligt lite fram och tillbaka. Det går bra första gången och sen blir det svårare att fokusera och ta det så lugnt så man hinner svänga...

På slutet tränade jag lite framförbyten för att bryta hans väg mot en tunnel och det gick utmärkt när jag inte fegade, känner man igen det... : )

Han hade dock stora problem att hitta in i en annan tunnel sedan han kommit snett över ett hinder, han flöt då ut och sprang runt tunneln i full fart. Där märktes det tydligt att han inte har fått det där riktiga hindersuget än, farten har han som sagt, men just förståelsen att man ska ta hindren och inte bara springa är det lite si och så med fortfarande.


Algot och jag hade anti-tunnelträning och det var ju inga som helst problem. Det är helt klart så att jag inte gör mitt jobb på tävling, jag tvivlar på att Algot ska lyssna på mig och när han då flyter ut något så tvekar jag, kollar på honom och vrider då kroppen och SMACK så sitter han i tunneln!!!

Så jag ska lita på min hund och röra på fötterna!!! Jag kan, jag ska!!!

Tror jag ska gör ett litet mantra av det och säga det 100 gånger om dagen ihop med att jag kan koncentrera mig.


Jag koncentrerar mig under lopp/träning!!!

Jag litar på min hund och rör på fötterna!!!

 
 
Elida

Elida

6 september 2007 17:18

Heja dig gärna säg gärna ditt mantra framför spegeln också med fotbollsskorna på;-)

http://www.freewebs.com/mira-java

 
Ylva

Ylva

10 september 2007 20:36

Bra, då kan vi mässa ikapp. :D
"jag hinner, jag hinner, jag hinner" är mitt mantra. ;)

http://www.freewebs.com/grusifer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards