Roo

Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Åsa - 1 januari 2008 12:43

Sådär ja, då har man överlevt en nyårsafton till!

Nyårsafton började med en sista inköpsrund, sen blev det lite städning och ommöblering i vardagsrummet så våra gäster skulle få plats och sitta, vi har ju inte så stort hus.

Innan maten började förberedas la jag ett spår till Roo med en 45 gradig vinkel och en mjuk böj, tre pinnar och slut.

Jag hade med mig alla hundar ut och band de andra tre i en rot, när jag skulle gå spåret med Roo. Iväg kom vi med en jädra fart, först pinnen tog han, även om jag fick ta halvhalt på honom precis innan annars hade han nog gått över, han låg på som sjutton.

Pinne två hade jag lagt precis innan vinkeln som var runt en tall för att jag skulle veta exakt var den var och underlätta lite för Roo. Pinnen plockade han och vinkeln tog han så småning om, fast det snurrades endel, han ville gärna vinkla av nittio grader åt ena eller andra hållet, men fann inget spår då. Rätt som det var gick han över spåret och då fäste han direkt!

Precis efter vinkeln var det någon som brände av ett gäng raketer, Roo lyfte huvudet, men dök snabbt ner igen för att fortsätta spåra.

Amy däremot var inte helt nöjd med att sitta ensam uppbunden i skogen när det smällde...


På slutet blev han än hetare och missade pinne tre, slutet tog han fast med lite hjälp, annars hade han klivit rakt över den med...

Måste helt enkelt spåra oftare, annars går det alldeles för fort och pinnarna minskar raskt i värde. Mer spår 2008  alltså!


Sen blev det matlagning och en snabbdusch, så var allt förberett. Vid halvsju kom Roger och Susanne och lite senare Inger och Janne.

Vi blandade mat, dricka, snack och bad fram till klockan fem på morgonen. Ja Inger gick straxt före tolv, då hon ville hem till deras hundar plus att hon, den stackarn, skulle upp och jobba klockan åtta.

Trevlig hade vi och något trött är man väl idag, men det kan man väl ta.

Tack för att ni ville komma och för att ni är så trevliga vänner!


Idag så snöar det för full så när vi vilat en stund blir det nog en längre promenad med lite snöbus för hundarna.


GOD FORTSÄTTNING på 2008 allihop!!!

Ovido - Quiz & Flashcards