Roo

Alla inlägg den 23 januari 2008

Av Åsa - 23 januari 2008 18:04

I går kväll var jag jyckarna till klubben en sväng och körde lite stutts, slalom och kontaktfältsträning.

Jackaroo skötte sig utmärkt, klarade av sexpinnars-slalom efter däcket. Så det gick bättre när man drog ner antalet pinnar, får köra så några gånger så han lär sig att anpassa sin fart. Stutsen jobbade han fint igenom kul att se hur dom jobbar för att komma rätt.

K.f på A-hindret såg kanon ut, jobbade lite mer med uppfarterna igen då han börjat komma högre och högre upp...

Har förövrigt bestämt att vänta lite med Roo's officiella debut. Han kommer självklart få starta på klubbens månadstävlingar så länge.


Algot såg smidig ut över stuttsen. Slalom var såklart inget problem, rak ansatts och sex pinnar...

K.f jobbar vi troget vidare på.


Amy var snabb i tassarna både vad det gällde stutts och slalom.

Alva's k.f kan nog bli bra, bara inte tålamodet sviker innan, lika härlig som hon är att jobba med ena stunden, lika frustrerande kan hon vara i nästa stund... Söt är hon ju i a f!


Idag har husse, matte och Jackaroo varit på Hindersmässan, Örebros tredagars vintermarknad. Tyckte det kunde vara nyttigt för Roo att vistas utan sin "syskon" en stund.

Han sköter sig på det stora hela väldigt bra, men oj vad osäker han är när han är själv. Han blev så rädd för några riktigt lurviga fårskinn som husse rörde vid att han kröp ur halsbandet!

Inte nog med det så hade folk massa stora konstiga mössor med öronlappar och allt och dom var man tvunget att skälla lite på...

När husse provade nya handskar så fick han sitta fot och göra några vändningar på stället och det var inte minsta problem att fokusera på!

Men lite mer miljöträning skulle nog inte skada... ;-)



Så har man blivit utmanade igen. Carro tyckte jag skulle skriva 7 sanningar om mig själv och från Emelie var det 7 sanninigar och 7 lögner, så jag slår ihop dom och blandar sanningar och lögner så får ni gissa själva vad som är vad... 


* Jag misssade inte en hemmamatch för ÖSK-fotboll på tio år (1994-2003).

* Jag håller på att träna in ett freestyle-program tillsammans med Alva.

* Jag ÄLSKAR raggmunk och fläsk!

* Jag har vunnit KM i agility med Algot.

* Jag dansade disco i unga år.

* Jag följer troget Indianerna i speedway.

* Jag hoppade av högskolestudier redan innan jag börjat...

* Jag är morgonpigg.

* Jag har jobbat på Örebro Travet.

* Jag är en riktig datahacker.

* Jag ville ha en collie när jag växte upp.

* Jag kan spela flera instrument.

* Jag vill ha sommar jämt!

* Jag är gillar rödvin och mörk choklad, en perfekt kombination!


Nu fick ni lite att fundera på...



Ovido - Quiz & Flashcards