Roo

Direktlänk till inlägg 27 maj 2007

Solsken i Avesta!

Av Åsa - 27 maj 2007 17:44

5:40 gick klockradion igång!!! Inte en jycke rörde på sig, till och med Roo tyckte det var för tidigt...

Upp kom vi i alla fall och 35 minuter senare var vi på väg till Avesta för agilitytävling. SMHI hade lovat regn, men solen sken som aldrig förr så lite lätt bränd på axlarna blev jag visst.


Själva tävlandet så, dom körde på två banor och det började med agilityklass 2 och 3 small, vi hade dessutom samma startnummer med Alva och Algot. Jag trodde ärligt inte att jag och Algot skulle ta oss runt, jag kände mig inte uppgiven och negativ utan det var mer ett konstaterande att vi nog int skulle fixa det. Det var nämligen 3-4 meter mellan ett hinder och en kort rak tunnel som inte skulle tas, dom var på en rak linje dessutom, inte en helt enkel situation med en tunnelidiot... Det skulle svängas 90 grader åt vänster upp på balansen, inte nog med det, sen kom man ur tunneln och skulle ta sig mellan det omtalade hindret och balansen och ta ett hopp lite längre bort...

Men som sagt jag kände mig inte negativ utan hade full fokus på hindren vi skulle till och såg bara den linjen som skulle ta oss dit och vad ska man säga, han är en riktig liten stjärna när jag sköter mig!!!


Nollat lopp och en andra plats!!!


Benga och Alva gjorde ett fint lopp, men husse tog visst ett steg i sidled en hundradel för tidigt så det blev en vägran redan på hinder två. Tänk att det ska var så svårt att ta sista pinnen, när k.f och slalom funkar är det något annat litet skit som ska strula, jaja nya tag i Frövi!



Hopptrean var en riktig rundbana där hindren var lite eller mycket förskjutna i sidled från en rak linje. Vi hade startnummer två och gick in med ett härligt självförtroende. Vi klarar de förskjutna hindren galant med ett par bakombyten och den svåra slalomingången fixar vi OK även om vi tappar lite tid där pga att jag blev lite sen med komandot. Dom skulle hoppa ett hinder som var i jämnhöjd med första slalompinnen men fyra meter åt vänster, så när jag blev lite sen hann Algot ner till pinne fyra-fem och vända, men kom fint när jag backade och gick in klockrent. Kändes kanon när vi gick i mål med ännu ett nollat lopp, trodde jag ja...

Algot hade tydligen rivit hinder tolv, inget jag märkt, men vad gör det han gick verkligen bra igen. Vi stannade inte tills resultaten kom så  vilken placering det blev vet jag inte, men kollade tiden med dom i sekretariatet, två tiondelar efter segararen, det är helt OK. Det är en sån härlig känsla när det bara flyter, hoppas alla som håller på med agility får känna det ibland.


Alva och husse gör ett kanonlopp ända till slalom, där blir husse lite för nogrann när han ska hjälpa henne in i slalom, när han backar för att ge henne en rak ingång så piper hon in i en tunnel i närheten... Synd det var verkligen ett snyggt lopp!


Angående Algot's rivning kan det ha berot på den mycket ojämna planen, vissa håll var dessutom i fyllda med sand som dom halkade lite i, men mest tror jag att det var mitt fel... Har en känsla av att jag släppte honom med blicken för att springa på lite extra, tror att han släpper lite på sin teknik och fokus när jag släpper honom med blicken. Får nog se till att ha koll på honom hela loppen. Men man kan ju inte lyckas med alla smådetaljer på en gång... haha.


Jackaroo har skött sig förträffligt på tävlingen, lugn och fin, låg både i och utanför buren och kollade på hundar. Dessutom klarade han av att träna lite på framhoppningen, bl.a slalom som gick super!


På vägen hem stannade vi till i Fagersta och lät hundarna bada lite, det kan sägas att det uppskattades rejält. Ett bra slut på en bra resa!!!

 
 
Ingen bild

Albin

27 maj 2007 19:00

Grattis till "certet" brorsan.

 
Caroline

Caroline

27 maj 2007 20:47

GRATTIS!! Vad duktiga ni är :)

http://www.cefeus-kelpie.com/carro

 
Ingen bild

Inger Pippi o Elektra

29 maj 2007 08:31

Jättegrattis till Gotten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards