Roo

Direktlänk till inlägg 30 maj 2007

Fullt ös, medvetslös...

Av Åsa - 30 maj 2007 22:00

Idag har jag tillbringat min ledig dag med att städa och skaka lakanen, ska bli riktigt skönt att gå och lägga sig sen.

Vi har också tränat agility på kvällen, Algot går kanon just nu, i slalom trycker han verkligen på ordentligt och går hela vägen om inte jag famlar efter leksaken förtidigt...

Emma skulle gjort övningar men ringde och sa att hon inte kom från jobbet i tid så vi improviserade fram en övning. Hade en som jag sett på en blogg i bakhuvudet men var inte riktigt säker på hur den var, men det blev bra, övningen från bloggen kommer längre ner, vi la till ett slalom rakt bakom femman, gungan efter sexan och en tunnel bakom nian.


Med Algot började jag med tunnel och sedan hinder 4-9, trean bakifrån och in i slalom. Det som står i textrutan bryr jag mig inte om, har inte full koll vad folk menar med alla nya ord som används efter att en den ena en den andra utländska instruktör varit i Sverige...

Jag gjorde i alla fall ett f.b mellan 4 och 5 och ett på baksidan av sjuan, gick med upp och stängde vid hinderstödet för att sen skicka honom ut på nian och byta bakom. Från nian till slalom gjorde jag först ett f.b mellan slalom och hindret innan (3), men efter att ha kört övningen några gånger så var jag tvungen att följa med lite längre ut mot 9 och hann då inte upp utan drog honom istället in mot hindret och slalom. Båda varianterna funkade bra, gäller bara att vet hur mycket han tar på egen hand, första varvet brukar han kunna flyta ut bra på ett ut-kommando och det är ju så det blir på tävling. Jag provade också med att göra dubbla f.b mellan 7 och 8, men det känns väldigt knepigt och lite överarbetat, men det funkade och det är ju bra att veta.


Jackaroo kändes väldigt ofokuserad idag. Slalom gjorde han bra, 12 pinnar både med höger och vänster handling, han hade lite bråttom först, körde typ var tredje port... när jag backade samlade han sig fint. När han lyckades så gjode jag inget mer - duktig matte!

Försökte sen ta ett hopp, tunnel, hopp på en lite böjd linje, men det gick INTE! Han drog hela tiden utanför tunneln, den som han annars suger in i så fort han får chansen. Det är som han inte kan koncentrera sig på att springa, svänga, och hålla koll på mig samtidigt. Han tar tex däcket klockrent om jag står still, men tar ramen om jag springer med.


Kommer att köra enbart raksträckor en tid framöver med blandade hinder så han verkligen lär sig vad det är som gäller.

Han har väldigt roligt i alla fall, ser lycklig ut bara att få springa.


En annan sak vi måste gå tillbaka lite med är kvarstannandet, idag var han nästan hopplös, smög t.o.m när vi tränade lydnad. Han var kanonduktig på det förut, men så har jag väl blivit lat och inte gått tillbaks och berömt utan bara släppt iväg honom på både agilityn och vanliga inkallningen.

Det går fort utför när man slarvar, SUCK!


Algot fick ligga en plats ihop med halvbrorsan Sumo när vi plockade ihop hindren och han låg helt still, t.o.m när jag var utom synhåll, ser bra ut inför lydnads-KM på nationalda´n, men först ska vi ta oss an agility-KM på fredag kväll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards