Roo

Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Småplock

Av Åsa - 25 januari 2008 14:13

Det har blivit lite småtränande idag mellan kunderna, vittring och tunga apporten hittills. Tänkte ta tag i vanliga apporten och krypet lite senare om det är fortsatt lugnt på kunder.


Vittringen går klart framåt, han luktar av och markerar rätt, men han är het, het, het! Vill inte alls sitta och vänta när jag flyttar runt "den rätta". Kommer fortsätta så här ett tag till inne och när vi börjar ute övergår jag till Pia's "klocka", tror mycket på den bara han får in ett lugnare tänk. Han ÄLSKAR ju apporter , vilket är strålande i de flesta lägena, men i vittringen måste man ju ta det lite lugnt och känna av vilken pinne som ska apporteras.

Det här kan få ta lång tid, har inga planer på att starta i trean än på ett tag och det här är ett av momenten jag verkligen vill ha stensäkert. Börjar dom slarva är det så svårt att ingripa utan att få det tveksamt. Vill ju inte ha en hund som frågar om det är rätt, för det har jag ju ingen aning om på tävling...


Tungen griper han lika gärna som de andra och nu har vi börjat träna in sitt med apporten i munnen. Första försöken hade han lite jobbigt med balansen på apporten, men det blev snart bättre. Vi tränade inte så många repetitioner utan det var mer en introduktion. Skadar väl inte om han blir lite mer musklad här och var innan vi tränar den fullt ut, men man måste ju börja någonstans någon gång.


Jag kanske ska tala om vad som var sant och falskt också i utmaningen härom dagen. Hm Ylva det blev inte bättre utan snarare sämre när du gjode de där bytena... :-)


SANT

* ÖSK, såklart, jag var som besatt ett tag, det har lugnat sig, men jag är fortsatt svart/vit i själ och hjärta (färgval på mina jyckar...)

* Raggmunk och fläsk, det är bara SÅ gott!

* Indianerna, speedway är en kul sport och metanolen luktar gott på sommarkvällarna.

* Avhoppet, kom in på matteprogramet, men tyckte det verkade för jobbigt att plugg, fick fast jobb några månader senare!

* Jobbade på Örebro Travet när jag var yngre, sålde program och skötte chokladhjulet.

* Önskehunden som lite var collie, var ute med två stycken i grannskapet under många år.

* Rödvin och choklad en oslagbar kombination!!!


FALSKT men inte så långt bort på de flesta

* Frestyle med Alva kommer inte att hända, även om hon skulle bli kanonduktig på det...

* KM har jag vunnit tre gånger men inte med Algot utan med min älskade dvärgpinscher Yaffi

* Dansade gjorde jag som ung, men inte disco utan folkdans!

* Mogonpigg eller hur...........

* Datahacker bor jag ihop med!

* Spela gör jag på CD-spelarn och ibland oddset/tavet

* Sommar är skönt, men visst är det härligt att klä på sig ordentligt och gå ut med hundarn i höstregn och sen komma in och kura ihop sig under en filt med en kopp te. En vinterdag med knastrande snö och strålande sol är inte heller fel och vem kan motstå den första värmande solen, när man sitter i lä någonstans och tar av sig tröjan för första gången det året...


Så vad det, nu ska jag jobba lite mer och ev. träna lite hund.

Ha en skön helg!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards