Roo

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Åsa - 6 april 2008 20:23

Idag fick hundarna och jag med oss hussen till klubben för träning, tyckte det var idé att träna lite ihop med sina hundar när det är tävling på lördag...


Vi satte ihop en kombination med A-hinder, gunga, slalom, tunnel och ett gäng hopphinder.

Algot skötte sig himla fint på k.f både med och utan skål. Så nu ska jag bara sköta mitt och lita på min hund så kommer det gå galant. I övrigt jobbade vi med tempo i slalom och endel svåra ingångar. Tempot är det inga fel på, ingångarna är för det mesta bra, men han kräver visst stöd i de svåraste fallen, kl 1 - kl 2.


Roo fick jobba med 12 pinnars slalom under press. Farten och pressen klarar han bra, kommer fel ibland vid port tre, fyra, när farten blir för hög. Dock blir han slarvig och slutar efter tio portar. Förstärker jag med ett slalom vid pinne åtta, nio funkar det så vi jobbar väl vidare.

Lite k.f blev det också, nästan felfritt beteende på A:t idag, både upp- och nerfart. Han stack förtidigt första gången från nerfarten, det är inte bra, men bättre än att han fuskar med själva kontaktfältet om man nu ska var lite positiv...


Amy sprang som aldrig förr och springer hon så på lördag blir tanten farlig. Kul att hon är så pigg fortfarande.

Alva skötte sig mestadels bra, huse likaså. Det märks dock tydligare på den lilla damen att dom var lite osynkade, men hon går bra nu.


Till veckan måste det bli lite lydnadsträning, helst med komendering. Momenten sitter bra, ska bara se till så han klarar störningen bra också, han skötte sig ju bra på appellen så jag är inte nervös för det. Men lite träning skadar aldrig.

Ovido - Quiz & Flashcards