Roo

Alla inlägg den 9 april 2008

Av Åsa - 9 april 2008 22:42

Hur kommer det sig att man bokar in saker klockan 8:30 när man är ledig??? SUCK hade varit skönt med en sovmorgon...

Det blev lite städat och handlat och slöande framför datorn innan jag tog hundarna och åkte till klubben.

Inger's och min fortsättningskurs startade i kväll och jag tänkte köra igenom doggarna lite innan.


Jackaroo fick fortsätta att nöta slalom och det blir mer och mer lyckanden så det går åt rätt håll. Inte var det några problem med att hitta den raka linjen i "trappan" heller, han börjar likna en agilityhund mer och mer nu. ;-)

Han fick också träna på fram- och svängkomandona.


Algot tränade tempo i slalom och kontaktfält. Kändes som ett bra pass inför helgen, ingen temposkillnad utan skålen. Det vore dock önskvärt med högre fart, men man kan väl inte få allt på en gång...

Algot börjar ta svängkomandot riktigt bra nu, fram är inget problem men det varvar vi med så det inte glöms bort.


Alven pressade jag ordentligt i slalom utan problem, däremot svängde hon fel när hon kom ur den S-formade tunneln flera gånger, trots att jag INTE gjorde något byte... Hallå borde jag inte vara kvar på samma sida då?

K.f satt bra, sprang förbi henne och hon placerade sig 2+2 och väntade på godis med viftande svans. Så söt hon är den lilla bruna!


Innan kursen började hann jag gå ett kort spår som jag lagt åt Roo, ca 150 meter med 6 pinnar.

Spåret gick i en liten dunge och sen ut på gamla agilityplanen mellan gunga och hinder.

Plockade spåret lika fint som alltid och tog samtliga 6 pinnar och kom in med, man blir ju nästan tårögd!!! Han strulade runt lite på ett ställe i spåret, tror han bytte spår där, för han spårade fortfarande men åt helt fel håll. Han fick hållas och kom tillbaka efter ett tag och hittade då rätt. På agilityplan lät han som en damsugare så mycket jobbade han där, kul att se.


Kursen så, Inger hade lämnat över till mig idag, då hon behövdes på annan plats. Fem glada kursare dök upp i regnet och dom kommer bli en bra grupp, inga pust och stön trotts att det regnade större delen av kvällen och var ett par plusgrader.

Duktiga med sina hundar var dom också, jobbade igenom de problem som uppstod. Kollade av hur hindersäkra dom var och i stort sätt var det bara slalom som hade mer att önska, men dom är på gång även där, behöver bara träna mer. Ett par fuskade lite på däcket också mellan varven, men det känns som det är klart övervinnligt .

Kommer bli en kul grupp att köra hårt med i några veckor framåt, dom har tävlingsambitioner så det hoppas vi kunna förverkliga när sommaren kommer.

Nu ska jag smörja in vänster benet, då jag verkar ha drabbats av akut benhinneinflamation, sen blir det natti, natti.

Ovido - Quiz & Flashcards