Roo

Alla inlägg den 10 april 2008

Av Åsa - 10 april 2008 20:20

Ja vad ska man säga, hade först tänkt att åka och träna på klubben för att få en komendering på läggandet och ställandet och en plats inför söndagen. När jag sen kände mig trött och irriterad på hundarna på lunchen bestämde jag mig för att skita i det.

Sen blev jag lite mer scitso och bestämde mig för att åka iväg en snabbis.

Jackaroo gick bra i linförigheten, gjorde en kanonfin fjärr och flög sin vana trogen över hoppet. Raggade upp Kent för en budföring och det var mycket bra tempo, han tjuvade från Kent första gången så vi gjorde ytterligare en och då var han duktig.


Sen fick farbror Bengt agera tävlingsledare under läggande och ställande, själva utförandet var finfint och ingen tendens att sätta sig på "sätt ner/upp hunden". Det fanns ingen tendens att sätta sig överhuvudtaget........

Vadå sa Roo,jag brukar få godis först, sen komenderar du sitt. Hallå man kan inte bara hoppa över ett steg så där! Tror att vi ska kunna fila till det även om det är kort tid. Ja så kan det gå när man inte tänker hela vägen. Jag har velat förstärka själva läggandet och ställande då han tjuvade på att sätta sig ett tag, därav godiset innan hela momentet är klart.


Det är dock inte det som känns jobbigt inför söndagen utan det är platsen, den som varit så fin.

Innan vi la plats körde jag ett par apporteringar, trä (kl 1 och kl 2) och metallen, bra tempo, fina avlämningar.


Sen skulle vi lägga en plats, fyra hundar, Roo hamnade mellan en rottis och en dobberman. Rottisen började pipa direkt, Roo låg dock fint, men så gör dobbermannen ett utfall (den var som tur var kopplad). Roo reser sig såklart. J...a förb....de skit helt enkelt!!!

Efter det ville inte Roo ligga, när jag flyttade honom, så han hamnade bredvid en riesentik och jag stannade ca 10 meter ifrån så fick han i alla fall lyckas, men det känns verkligen inte kul inför söndagen. Nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska lägga platsen eller avstå den, är rädd för att blir det minsta oroligt så går han upp. Skit, skit, skit!


Jag ska se om jag kan få tag på några kända, snälla vovvar på lördag vid agilitytävlingen och lägga en plats där, så får vi se.


Jag skulle inte tränat idag, helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards