Roo

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Åsa - 29 april 2008 22:20

Jackaroo har gått bättre och bättre för varje promenad idag, så skönt att det inte verkar vara något allvarligt. När han och Amy fick en prommis på klubben travade han lite utan att halta, lite orent gick han kanske mellan varven, men inte var det det där riktiga haltandet. Då hade han ändå legat i bilen ca en timme. 

Väl hemma passade han på att dra en repa i trädgåden i ett obevakat ögonblick, börjar bli mycket spring i kelpiebenen efter två dagar i koppel...

Det blir dock ett par dagar till i koppel för lillen och ingen tävling på torsdag. Tänker inte chansa med min guldgrabb, vi hinner tävla tillräkligt i alla fall, jag vet ju inte vad det är som gjort att han haltat så vi tar det lite lugnt några extra dagar efter att han är helt fri från hälta.

Skulle tro att han vrickat till sig lite eller fått en lindrig sträckning eftersom det släppt så pass fort, men som sagt han får försöka hålla sig lugn ett tag till.


Algot och Alva fick träna agility, va skönt det var att ha en hel bana uppställd när man kom till klubben, bara att ta ut slalompinnarna och sen köra igång.

Algot fick börja med en bana med skålar vid balans och A-hinder, k.f gjorde han fint men jag missade i timingen på ett par ställen. Ska jag skylla på nåt så får det väl bli en dunkande huvudvärk, men jag vet inte, bara jag bestämde mig för att fokusera så gick det att göra även med skallebank, så det är väl inget att skylla på antar jag...

Det blev även några vändor utan skål och lite träning enbart på k.f Han går ner i tempo när jag gör enbart nerfarterna, men samtidigt ökar det förståelsen för vad han gör. Avslutade med skålar igen och då var farten bra. Han fick va med och lägga i blodpudding i skålarna, sen satte jag fast honom och tog Alven för att träna slalom innan han fick springa, skulle tro att det taggade upp honom endel...


Överhuvudtaget varvade jag mellan Algot och Alva så det blev korta pass med de båda. Alva sköter sig fint med sina k.f visst hon "glömmer" bort sig ibland, så att hon inte stannar 2+2, men hon går ner i alla fall, men belöning det får man bara när man gör rätt.


Allra sist fick Algot jobba med slalom, jag ställde mig mitt på slalom, ca två,tre meter ut och sen skickade jag honom åt båda hållen. När han ska åt höger och runda första pinnen är det inga problem, åt vänster blir det lite svårare, men det var hög procent med lyckanden. När jag flyttade så det blev mer än halva slalom att passera så sket det sig, men vi jobbar väl vidare, det är ju inte så att jag komme rstå still på tävling, där är man ju i rörelse mot rätt hål, vilket förstärker det hela, men ju säkrare han blir desto bättre marginaler har vi på tävling.


Nu blir det annanspaj och glass innan sängen väntar. 

Av Åsa - 29 april 2008 08:52

Ja inte är det ofta man gnäller över att få sovmorgon, men nu känns det lite så.

Roo är halt och ser ut att få skjuta på sin premiär. Det var i söndags kväll som han pep till när han gick ner från soffan och sen stödde han inte på vänster fram.

Tidigare på eftermiddagen så vet jag att jag reagerade på nåt när dom sprang ute, försökte hålla honom lite lugn, vilket inte var så lätt. Man såg dock inget på honom när han sprang då, men jag antar att det var då nått hände.


Under måndagen haltade han ordentligt framför allt efter vila, men gick hyfsat i skritt efter att ha rört sig en stund. Idag på morgonen var han inte alls lika halt direkt efter natten och han kliver på mer på promenaden. Han får dock hålla sig till skritt idag med, något vi verkar bli oense om...

Släppte honom i trav en kort stund och då "trampar han igenom" men har öronen uppåt och verkar inte ha direkt jätteont, igår vek han ner öronen och såg lite olycklig ut.

Så det finns gott hopp om att han snart är i farten igen, men någon agilitypremiär på torsdag blir det inte! Utan vi får ta sovmorgon istället, klass tre börjar tidigast klockan 13:00 medans klass ett var 8:30. Så det var väl det lilla positiva med den här skadan om man nu ska försöka se nått sånt...


Nu får väl premiären förhoppningsvis ske i Fagersta i pingst istället. Det blir ju bara en och en halv vecka att vänta, så varför ta en risk att få hela säsongen förstörd och dessutom orsaka min guldgrabb lidande?


I kväll ska de små få en chans att träna på nya banan som har kommit ut på klubben, det såg jättefint ut när jag nyfiket kikade där igår. Bra arbetat av sektionen och övriga som var där!!! Själv firade vi ju i dubbelbemärkelse!

Tack än en gång för alla grattisar. Nu är det dags att åka till jobbet, uppdaterar kanske ikväll efter träningen om jag orkar.




Ovido - Quiz & Flashcards