Roo

Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Skulle inte tränat idag.......

Av Åsa - 10 april 2008 20:20

Ja vad ska man säga, hade först tänkt att åka och träna på klubben för att få en komendering på läggandet och ställandet och en plats inför söndagen. När jag sen kände mig trött och irriterad på hundarna på lunchen bestämde jag mig för att skita i det.

Sen blev jag lite mer scitso och bestämde mig för att åka iväg en snabbis.

Jackaroo gick bra i linförigheten, gjorde en kanonfin fjärr och flög sin vana trogen över hoppet. Raggade upp Kent för en budföring och det var mycket bra tempo, han tjuvade från Kent första gången så vi gjorde ytterligare en och då var han duktig.


Sen fick farbror Bengt agera tävlingsledare under läggande och ställande, själva utförandet var finfint och ingen tendens att sätta sig på "sätt ner/upp hunden". Det fanns ingen tendens att sätta sig överhuvudtaget........

Vadå sa Roo,jag brukar få godis först, sen komenderar du sitt. Hallå man kan inte bara hoppa över ett steg så där! Tror att vi ska kunna fila till det även om det är kort tid. Ja så kan det gå när man inte tänker hela vägen. Jag har velat förstärka själva läggandet och ställande då han tjuvade på att sätta sig ett tag, därav godiset innan hela momentet är klart.


Det är dock inte det som känns jobbigt inför söndagen utan det är platsen, den som varit så fin.

Innan vi la plats körde jag ett par apporteringar, trä (kl 1 och kl 2) och metallen, bra tempo, fina avlämningar.


Sen skulle vi lägga en plats, fyra hundar, Roo hamnade mellan en rottis och en dobberman. Rottisen började pipa direkt, Roo låg dock fint, men så gör dobbermannen ett utfall (den var som tur var kopplad). Roo reser sig såklart. J...a förb....de skit helt enkelt!!!

Efter det ville inte Roo ligga, när jag flyttade honom, så han hamnade bredvid en riesentik och jag stannade ca 10 meter ifrån så fick han i alla fall lyckas, men det känns verkligen inte kul inför söndagen. Nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska lägga platsen eller avstå den, är rädd för att blir det minsta oroligt så går han upp. Skit, skit, skit!


Jag ska se om jag kan få tag på några kända, snälla vovvar på lördag vid agilitytävlingen och lägga en plats där, så får vi se.


Jag skulle inte tränat idag, helt enkelt.

 
 
Emelie

Emelie

10 april 2008 21:13

Klart du ska lägga plats på söndag!! Roo kommer inte att gå upp det är jag övertygad om. Du vet en gång är ingen gång i hundvärlden.

http://emelieshundtraning.se

 
Maria & Sumo

Maria & Sumo

10 april 2008 23:44

Det kommer att gå bra på söndag!!
Roo kommer att sköta sig klockrent, fast det kan vara bra att lägga en plats innan söndagen. Försök lägga Algot eller Amy eller Alva. Det kan vara lite tryggt för Roo trotts allt, vi håller tummarna och tassarna för er. Allt kommer att gå klockrent, duktiga lilla Roo.

http://www.nogg.se/sumisen

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

11 april 2008 09:45

Klart det kommer att gå bra!!
Glöm det som hände. Håller med Emelie "En gång är ingen gång i hundvärlden".

http://exo.bloggagratis.se

 
Ylva

Ylva

11 april 2008 11:12

Äh, vad trist med platsen. Lägg en plats med snälla säkra jyckar på lördag så får du ner din nervositet när du ser att det fungerar och Roo får lyckas. Grus erbjuder sig främst för en busstund med världens bästa kelpie.

http://www.grusifer.wordpress.com

 
Ingen bild

Marina och bror Alve

11 april 2008 15:24

Lycka till med tävlandet i helgen! kommer säkert gå jätte bra, vi har ju världens bästa hundar . . . vi ska hålla våra tummar och tassar.

 
Emma

Emma

11 april 2008 18:16

Usch å fy vad träligt (som man säger i Örebro) med dobermannen...

Jag håller tummarna för att Roo fixar platsen på söndag!

http://herrharry.se

 
Ingen bild

Biggan

11 april 2008 20:18

Klart vi kan lägga en plats imorgon. Tror det är bättre med Fajta, hon brukar inte röra en fena på platsliggningen.

Klart det går bra på söndag, men jag förstår dig-j:a förba...... skit helt enkelt o så klart just inför en tävling.

 
Ingen bild

Åsa

12 april 2008 01:14

Jag är så hemskt ledsen om jag ställt till det för er :-( jag är oxå skitförbannad.
Vi kommer självklart INTE att lägga plats på tävlingen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 juli 2008 23:00

Jag kommer i fortsättningen skriva om det som händer och sker direkt på vår hemsida. Ni hittar det under "Träning", det kommer även upp på uppdateringarna så det borde inte vara svårt att hitta om ni vill fortsätta att läsa om oss... ...

Av Åsa - 20 juli 2008 19:18

Så var dagen i Karlstad idag, dessutom kryddat med en hel del disk så är det lätt att tänka att det hade varit bättre att sova i sängen... Men det är en hel del som känns bra när dagen sumeras. * Alva och jag får till ett superbra lopp efter disken i...

Av Åsa - 17 juli 2008 22:15

... hade Algot varit nu om det inte varit för att de diskriminerar bastarder och krypta. Hur som helst i mattes ögon är Algot nu The Champ!!! Orkar inte skriva mer just nu, men Algot vann hopptrean med en sekund (105 startande). I agility så fegade j...

Av Åsa - 13 juli 2008 20:27

...till Värmlandshoppet, det är med skräckblandad förtjusning som jag inväntar dessa dagar. Det lär bli jobbigt att kliva upp så tidigt, sen blir det ett pusslande att få ihop banvandringar och starter då agility 1 large och 3 small båda startar kl 0...

Av Åsa - 8 juli 2008 16:22

Det pussa, busas och myses med lille Chip så det blir inte mycket skrivet här. Benga har uppdaterat på hemsidan och det är nog där den mesta uppdateringen kommer ske framöver.  Det går numera att kommentera artiklarna direkt om man vill tycka till om...

Ovido - Quiz & Flashcards